15 ondernemingen weg uit Scheveningen

Scheveningen Kurhaus

Foto: Pixabay

Badplaats Scheveningen wordt flink opgeknapt en dat betekent grote veranderingen, waaronder een gloednieuw complex met een vers aanbod aan restaurants en winkels op de Noordboulevard. Helaas betekent dit wel voor maar liefst 15 ondernemers dat zij hun winkels moeten sluiten. Zo meldt het AD.

Het nieuwe complex verrijst waarschijnlijk in de zomer van 2019 op de Noordboulevard. Om plaats te maken voor het complex worden de restaurants en winkels die er nu staan afgebroken. De ondernemers die aan deze kant van de boulevard een restaurant of winkel hebben moeten hun deuren tijdig gesloten hebben. Een paar uiterlijk 1 september, anderen hebben nog tot oktober. Alle restaurants en winkels worden namelijk afgebroken om ruim baan te maken voor het nieuwe complex. Enkele huidige huurders zullen later nog terugkeren, maar dit geldt dus niet voor iedereen.

Wat vind jij van het noodgedwongen vertrek van de ondernemers? Laat onder de blog een reactie achter!

13298 getoond, 954 bekeken

5 thoughts on “15 ondernemingen weg uit Scheveningen

  1. He dit heb ik al eens eerder gehoord ….Grote marktstraat vele winkels op de fles na de vernieuwing, net als Babylon, en de leyweg… hebben we nu nog niet geleert hoe het moet

  2. Goed dat er ontwikkelingen komen en er een visie is. Jammer dat er tijdelijk ondernemingen moeten sluiten. Het gevaar in aanpak kan zijn dat projectontwikkelaars te veel ruimte krijgen en ontwikkelt wordt met uitgangspunt vooral veel m2 meters voor eigen rendement. Waak voor een Bijlmer of Febo aan zee als Zandvoort. Ga voor de allure en klasse die Den Haag en de Haagse doelgroep past met bijbehorende architectuur en ruimte. Herhaal niet de fout van het Palace- en/of Kurhausplein of geplande hoogbouw naast de vuurtoren nu.

  3. Scheveningen opgeknapt? Of liever gezegd Kapotgeknapt. Dat het “opgreknapt”moet worden lijdt geen twijfel maar wat ik tot nu toe van dat zg ookmapopoen heb gezien is diep treurig. Scheveningen is totaal kapot gemaakt Ook niet aantyrekkelijk meer voor “gewone” toeristen. Komen een keer schrikken zich dood en koimen niet meer terug.

  4. De één z’n dood is voor de ander z’n brood en dat alles bedacht door de gemeente den haag om van Scheveningen een Costa del Sol te maken en pik dan ook nog maar een stuk van ons prachtige groen erbij om meer toeristen te trekken. Je zal toch met pensioen zijn en dan ineens van je dure centen met de deuren dicht moeten zitten vanwege de terrassen die onder je woning zullen verschijnen welke zeker geluidsoverlast mee zullen brengen. Het liedje:” ’t Was aan de Costa del Sol” zal een andere betekenis krijgen en dat is jammer!!!

  5. Het is voor sommige ondernemers wellicht vervelend, maar Scheveningen moet weer een badplaats met allure worden. De samenstelling van winkels en bedrijven zijn daarbij van enorm belang. Je wilt bijvoorbeeld niet de hele boulevard vol met casino’s en snackbars. Daar zal genoeg ondernemend animo voor zijn, maar dan wordt Scheveningen nooit de badplaats die het verdient te zijn, zowel voor de lokale bevolking als de (inter)nationale badgast

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *