Rabobank Regio Den Haag – Starter van het Kwartaal: Beregalo

Rabobank CookingClipSTARTER VAN HET KWARTAAL – ‘Geen overkokende pannen meer!’
Van studentonderneming naar succesvolle start-up. Bas Steinebach en Benjamin Schriel zijn er klaar voor om met de CookingClip en hun bedrijf Beregalo de wereld te veroveren!

Krachtig in al zijn eenvoud, dat is de CookingClip. Om het overkoken van een pan te voorkomen, hoeft alleen de siliconen clip tussen de pan en het deksel te worden geklemd om de hete lucht te laten ontsnappen. Is het voedsel gaar, dan helpt diezelfde CookingClip het deksel tegen te houden, zodat het kookvocht gemakkelijk afgegoten kan worden. De CookingClip wordt niet heet, kan er niet vanaf glijden, is vaatwasmachinebestendig én kan op elke pan. Dit innovatieve kookhulpmiddel wordt op de markt gebracht door Bas Steinebach en Benjamin Schriel, studenten Technische Bedrijfskunde aan de Haagse Hogeschool in Delft. ‘De CookingClip is ontstaan tijdens een schoolproject’, vertelt Bas. ‘We moesten een nieuw product verzinnen. Omdat we tijdens het koken tegen problemen met overkokende pannen en het afgieten aanliepen, zijn we iets gaan ontwikkelen dat het voorkomen van overkoken en gemakkelijk afgieten combineerde. Vele prototypes later hadden we de CookingClip.’ Een product met zoveel potentie, dat Bas en Benjamin besloten er verder mee te gaan. ‘We hebben ons bedrijf Beregalo (spreek uit: berre-gaa-loo) opgericht. Daarmee richten we ons op het luxe segment keuken- en huishoudelijke artikelen. We worden in onze plannen gesteund door onze ouders én Rabobank Regio Den Haag!’ Ondertussen is het hard werken voor het kersverse ondernemersduo. ‘Er komt heel veel bij kijken’, zegt Bas. ‘En alles is nieuw voor ons. Vooral een netwerk opbouwen is moeilijk, omdat we niet uit de branche komen. Wat leuk is, de mensen die we ontmoeten, willen ons graag helpen. Ze vinden het toch leuk: twee studenten met een goed product.’

Plannen
Die hulp heeft ze, in combinatie met een goed product, al ver gebracht: de CookingClip ligt onder andere in de (virtuele) schappen van De Bijenkorf en Bol.com. Ook kookwinkels zijn enthousiast. ‘We hebben nu in totaal dertig verkooppunten’, vertelt Bas. ‘Dat moeten er deze zomer 200 worden. Daarna willen we naar het buitenland met de CookingClip.’ Eind dit jaar wil Beregalo nog een product lanceren. ‘We zijn daarover in gesprek met een industrieel ontwerper van de TU Delft en een designer in Milaan.’ Hebben de twee met al deze plannen eigenlijk nog wel tijd om te studeren? ‘Ja en nee’, lacht Bas. ‘Het is inderdaad druk. Maar het is zó leuk om te doen; het is totaal geen probleem om er veel tijd in te steken!’

Inzet: De Rabobank kiest vier keer per jaar tijdens de Startersborrel een Starter van het Kwartaal. De winnaar krijgt een artikel in magazine LEVEN! en een interview in Dichterbij. Ook krijgt hij een cheque voor een coachingstraject bij Stichting Ondernemersklankbord. Starters kunnen zich aanmelden via  de site. De volgende Startersborrel is op 30 maart.

TEKST: MARJON HOOGESTEGER
FOTO: STEFAN SEGERS

AFZENDER: RABOBANK REGIO DEN HAAG (DICHTERBIJ VOORJAAR 2017)

2538 getoond, 40 bekeken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *