Steenworp: ondernemen tussen topmerken in de Mall of The Netherlands

Mall of the Netherlands – versmarkt Fresh! – Fotografie: Kees Stuip Fotografie

De opening van Mall of The Netherlands staat gepland voor 2020. Versmarkt Fresh! is al zo goed als volledig verhuurd en inmiddels ook open. Nog enkele van de 34 winkels zijn beschikbaar, vertelt Teun Koek, projectdirector bij Uniball-Rodamco-Westfield.

‘Ja, Fresh! mist nog een bloemenzaak en een wijnhandel. In totaal zijn er in de Mall straks 250 winkels waarvan een flink deel nieuwe zaken. We hebben ruimte in allerlei branches.’

Wat is het profiel van een Mall-ondernemer?  

‘We zoeken mannen en vrouwen die uitblinken in service, presentatie en uitstraling. En die een stevig businessplan hebben. Hier gebeurt echt iets nieuws voor Nederland. We leggen de lat hoog. De ondernemers gaan samen met ons dit concept vormgeven. Spannend, maar ook een geweldige kans.’

Hoe is de verhouding zelfstandige ondernemers – franchisenemers?   

‘De Mall wordt een mooie mix van zelfstandige speciaalzaken en vestigingen van nationale en internationale ketens. We willen ons onderscheiden met een divers aanbod. Daarin is natuurlijk ook plaats voor franchisenemers. Het belangrijkste is de kwaliteit van de formule.’

Wat is de actuele stand van zaken?

‘De herontwikkeling van het oude Leidschenhage gebeurt in fasen. Het bestaande centrum krijgt een totaal ander aanzien met marmeren vloeren, nieuwe plafonds, nieuwe gevels en een verbouwing van de winkels. Nu het eerste deel klaar is, kun je al zien hoe de Mall gaat worden.

We voegen een groot bouwblok toe met ondergrondse parkeergarages, één laag winkels, één laag horeca, een bioscoop (tien zalen) en ander leisure-aanbod. Als dit deel in 2020 klaar is, dan vertrekken de laatste bouwvakkers en is de Mall helemaal voor de bezoekers.’

Kun je aansprekende namen noemen van zaken die definitief komen?

‘Die lijst wordt steeds langer: leisuregigant O’Learys, megabioscoop Kinepolis, in de horeca onder meer Vapiano, Wagamana, Sushi Shop en Starbucks en in de mode- en schoenenbranche G-Star, Scotch & Soda, Claudia Sträter, The Sting/Costes, Denon, Asics, Clarks, Timberland …… enzovoort.

En dan is ook nog de eerste vestiging van Bij Robèrt in de Randstad. Robert van Beckhoven – Heel Holland Bakt – opent een kiosk op de begane grond van Fresh! en in 2019 een experience bakery met cursusruimte op de eerste verdieping. Binnenkort verwachten we meer namen bekend te maken.

Het is natuurlijk fantastisch om in zo’n rijtje te staan. Ondernemers met een goed plan en liefst ook een mooie staat van dienst zijn van harte uitgenodigd om te komen kijken. Als je ideeën hebt, neem contact op met ons verhuurteam.’

verhuur@urw.com

The Mall of the Netherlands is een ontwikkeling van Unibail-Rodamco-Westfield Group.

OP ZOEK NAAR HUISVESTING VOOR UW BEDRIJF?
Steenworp Vestigingsadviseurs Haaglanden adviseert en begeleidt (startende) bedrijven bij het vinden van passende bedrijfshuisvesting in de regio Haaglanden. Neem contact op via de website, info@Steenworp.nl of 070-3141516.

413 getoond, 67 bekeken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om Spam en automatische reacties te voorkomen aub onderstaande beantwoorden *